reklama

Leto 99

Leto respektive prázdniny pre študenta je čas, kedy môže tráviť pri vode , alebo zarobiť si nejakú tu korunku na život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nemecko alebo USA boli vysnené krajiny na to, aby práca a krátke 3 mesiace stáli za to, aby som si mohol zarobiť toľko, ako sa na budúceho inžiniera patrilo a k tomu zdokonalil jazyk.

USA v tomto roku bolo len pre vyvolených a nemecký Mníchov len pre vyvolených, ktorí vedeli aspoň trochu nemecky. 1.mesiaci po 9 rokoch učenia nemčiny mi pripadalo , že som sa ocitol úplne niekde inde, len nie v nemecky hovoriacej krajine. Bavoráci a ich sleng, som mohol význam len dedukovať z výrazov tvári o čom tí nemci hovoria. Večerné debaty s pani domácou, ale po mesiaci prelomili jazykový blok v mojej hlave a pretože s mojím nemeckým šéfom som bol jeden z mála , ktorý dokázal komunikovať, dostal som "zodpovednú" prácu v kontajneri v módnom centru, kde sa vyhadzovali odpady z predajní módy. Krabice, plasty, kovy atď, chodili vyhadzovať zamestnanci obchodov. Dni, keď neprišiel nikto boli dlhé, ale boli aj také , keď som sa nezastavil. Raz v piatok, počas obedu som uzavrel búdu, aby som sa mohol najesť. Prišli také 2 veľmi pekné dievčatá, zaklopali a ja som im slušne nemecky povedal, aby sa nehnevali ale, že potrebujem 30 minút na to, aby som sa najedol. Boli naštvané, tak medzi sebou si začali maďarsky nadávať , že som taký a hentaký a, že nič nerobím len sedím . Po tom čo sa vyrozprávali ,som im plynulou maďarčinou povedal, že je mi to ľúto, ale nemám inú možnosť ako sa najesť, a že fakt tú pol hodinu na obed potrebujem. To bolo pre nich prekvapenie... No fakt človek nikdy nevie kde a kedy využije maďarčinu. Po obede sa prišli ospravedlniť aj so sáčkom plných čokolád. Inak práca dobrá, ale záskok trval "iba" 6 týždňov a mňa presunuli do pivovaru na zbytok doby. No myslím si, že vtedy som pochopil čaro toho zlatého moku a zaplatená degustácia v nemeckých markách bol ideálne strávený čas cez prázdniny. Prešiel som pivovary , kde pracovná morálka bola , ako keby tam nikto nič nemusel robiť, ale za tie marky čo by človek nevydržal. 5 Hodín z 8 pracovnej doby sedieť a čakať na prácu, ale bolo vyčerpávajúcich, premýšľať o tom, čo robiť po práci tiež toľko času nezabralo. Víkendy sme trávili v Mníchove v rámci možností a, že tých možností tam bolo. Dobrý bol športový areál pri letisku , kde vlastníci boli Česi. Kuntstpark OST bola tiež jedna pravidelná destinácia na piatok, ale vyvrcholenie brigády bolo na Octoberfeste , ktorý sa koná v septembri. Našťastie , lebo v októbri už začínala škola:-) . Po 2 pive som premýšľal ako sa povie pivo nemecky. Opýtal som sa Maťa:" ty ako sa povie pivo po nemecky, že by som objednal?" Odpoveď prišla rýchlejšie od čašníčky, ktorá akurát niesla 4 poháre okolo:" Bier ty vole!" . Tak sme pochopili , že sme doma a nemuseli premýšľať. Po kolotočoch a tom občerstvení v stane už sme ani silu ani schopnosť nemali na to, aby z nás niečo nemecky vypadlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na vtedajšiu dobu bolo Nemecko totálne dokonalé , čisté a upravené, ale jeden víkend sme si neodpustili výlet do Čiech vlakom na Železnú Rudu. Šok po prejdení hranice bol obrovský, ale utopenci a pivo 5x lacnejšie, nám ten šok zjemnil.

Možnosti v meste, ako múzea, 3D kino, parky a okolie, ako napríklad hrad Neuschweistein , 3 mesiace v Bavorsku zbehli ako voda. Spiatočná cesta cez Bratislavu bola ako opláchnutie studenou vodou, aby som sa vrátil do reality a začal zase fungovať tak, že nič nefunguje. Pani pri nakupovaní lístka do Košíc, ma zdrbala lebo jej akurát nefungoval systém, ale ako sa hovorí všade dobre, ale doma najlepšie. Toto som pochopil po tom, čo tak, ako keby som jej chcel zjesť ten rohlík s maslom čo konzumovala pri tom, ako sa mi snažila predať lístok zo systému, čo som si chcel zarobené peniaze trochu užiť a v novembri bolo najbližšie teplo pri mori v Egypte.

Vincent Novotny

Vincent Novotny

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obycajny clovek , ktory je tak trochu extrovert , a tieto pribehy ktore tuto budem zverejnovat su a budu venovane ludom ktorych mam rad a pre ludi ktorý možno vobec netusia aky tazky život je.... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu